Anton skrev:
Det ser da spændende ud!
Din bankrådgiver lyder godt nok ikke så flink, men de vel ikke sådan lige til at ignorere
Hvad slags jagt bruger du drillingen til? Syntes nemlig kombivåben til tider kan være lidt malplaceret, på en dansk drevjagt på råvildt kan man vel ligeså godt bruge en almindelig riffel?? Og i Sverige, Polen og Tyskland er en enkelt riffelkugle vel lige småt nok til en gris, hvis man ikke rammer ordentlig eller slet ikke rammer i første knald?
Måske nogen kan belærer mig om hvordan de bruges
Men lækker, DET ER DEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hej med Jer
Så er jeg tilbage ved PCen. Hele huset er lagt ned af noget influenzalignende skrammel.
Tak for alle Jeres kommentarer.
Anton, jeg spurgte også mig selv, inden jeg lagde en bedre månedsløn for drillingen, og nåede frem til disse :
En del af de haglbøssedrivjagter jeg tidligere deltog på er ændret til trykjagter med poster hvor der kan skydes med såvel hagl som kugle. Det er en udvikling jeg syntes godt om, og ser drillingen som optimal til de jagter.
Området hvor vi bor (sydjylland, mellem Kolding og Esbjerg) oplever en stor vækst blandt Kronvildt, og vildsvinene nærmer sig efterhånden sydfra.
Jeg arbejder mere og mere med eftersøgninger (dog uden at være i nærheden af registret endnu), og til nogle eftersøgninger vil drillingen være optimal.
Hvorfor det så lige blev en Krieghoff :
Jeg syntes godt om betjeningen af en Krieghoff Plus hvor alt spændes med den store ”Sikring”, og skift mellem hagl og kugle er den lille knap til højre.
Efter at have haft en Krieghoff i hånden var jeg overbevist. Den er så gennemført at det er en fornøjelse hver gang man har den i hånden.
Prismæssigt er jeg kommet rimeligt til det, selvom alt er nyt. Drillingen blev købt i efteråret hvor finanskrisen var bedst (prismæssigt) og kikkerten blev købt under januarudsalget så det hele står mig i ca. 35K.
Mvh. Ole