Jeg har også en Beta master... den har jeg haft og brugt siden 1997 tror jeg.... den funker bare...
Det nemmeste er faktisk at en der kender Chrony'en viser dig hvordan funktionerne skal bruges...
Jeg plejer at bruge "forget" og slette alt inden jeg starter på skudserierne..
Så skyder jeg f.eks 3 x 3 skud med samme ladning (3 "grupper") (alternativt 2 x 5 skud) og trykker på "st" det lagrer de 9/10 skud i hukommelse 1 (der er 6 i min) og "flytter" til hukommelse 2 o.s.v. Husker man at trykke "st" inden man når over 10 skud vil "statistik-funktionerne virke perfekt, og man kan trække laveste hastighed, højeste hastighed, middelværdi, spredning og standardafvigelsen ud
Jeg checkker som regel "Extreme spread" altrså forskellen mellem laveste og højeste hastighed, det indikerer meget godt hvor ensartet ladningen er, selvom man kun har maks 10 skud at beregne ud fra.
Dit "løse batterikabel" er helt sikkert samlet forkert, med omvendt polaritet... "display-kassen" har en indbygget diode som blot kortslutter batteriet hvis det bliver vendt forkert... derfor bliver batteriet varmt....
Hvis du sender det til Chrony, så får du et korrekt retur uden beregning....